5 Nisan 2017 Çarşamba

ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR-J.D SALİNGER





      Pencey'de öğrenci olan Holden Caufield'ın serüveni aslında. Serüven dedimse öyle aylarca, yıllarca süren bir serüven değil sadece birkaç güncük. Pencey'de yatılı kalan Holden derslerinin başarısız olması, derslere az katılım vs. sebeplerle okuldan atılır. Daha önce de aynı sebeplerle birçok okuldan atılmıştır. Ailesine bu durumu açıklamak istemez. Kaldığı yerden kaçar ve kendi çapında bir iki günlük macera yaşar. Henüz 11 yaşında olmasına rağmen çoğu yerde kendisini 19,20 hatta 21 yaşında olarak tanıtır. Boyu yaşıtlarına göre uzun olduğundan herkesin bu yalanlara inanacağını düşünür fakat kimse bunun inandırıcı olduğunu düşünmez elbette. Bir iki gün otellerde vakit geçiren, içki içmek için türlü türlü çaba harcayan ama bunu başaramayan bir çocuk Holden. Yapmacıklıktan nefret eden Holden'ın elbette hayata karşı da bir duruşu ve kendi fikirleri vardır. Kitabın adı da aslında Holden'ın hayalinden yola çıkılarak oluşturulmuş. Herkes bir şey olmak isterken Holden'ın tek hayali, olmak istediği tek bir şey vardır.  Bu hayalini de kardeşi Phobe'e açıklar. Çavdar tarlasında oynayan binlerce çocuk hayal eder. Oradaki oynayan herkes çocuktur-tek yetişkin kendisi- çılgın bir uçurumun kenarında, uçuruma yaklaşan herkesi yakalıyordur. Tüm gün boyunca yaptığı tek şey budur.  İşte Holden'ın tek isteği, tek hayali budur.

     Aslına bakarsanız küçük bir çocuğun ergenlik serüveninden başka bir şey değil kitap. Ama yer yer güzel göndermeleri, düşünce tarzları var. Bence kitabı asıl bu kadar güzel yapan Holden'ın konuşmaları. Burada da tabi çevirmenin çok büyük rolü var. Çoşkun Yerli'nin çevirisinden okudum ben. Cümle içinde sık sık tekrarlanan "vay canına, ha", "Tanrım deliyim, kesinlikle ben bir deliyim" ya da "Peki ben ne yaptım, ne yapayım hiçbir şey" gibi cümleler çok keyifle okutuyor. Kitabın öyle öne çıkan bariz bir ana düşünce, mesajı vs. yok ama neden bilmiyorum ben çok keyif alarak okudum. Çok beğendim.
  Tavsiye ederim size de keyifli okumalar..

16 yorum:

  1. Bu kitabı okuduğumda ben de beğenmiştim ama edebiyat camiasındaki ününün çok abartıldığını düşünmüştüm. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım kitaplarla biraz alakası olan herkes bu kitabın ismini duymuştur. Yankı uyandırdığı kesin. Fakat dediğiniz gibi biraz abartıldı sanıyorum..
      sevgiler..

      Sil
  2. Böyle kitap blogları çok güzel :)

    YanıtlaSil
  3. Delileri severim ben de :)) Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  4. beni etkileyen ender kitaplardan biridir:)

    YanıtlaSil
  5. pek severim bu kitabı yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben buna pancar tarlasındaki çocuklar diyorum :) bak bu kitabın türkçede iki çevirisi var. diğerinin ismi de gönülçelen :)

      Sil
    2. Ehehehe senin bulduğun isim daha güzelmiş bence :) ama diğer çeviri pek güzel değil diye duydum ben deep 🙄

      Sil
  6. Bu da bir türlü okuyamadıklarımdan. Listede sıra gelmedi daha.Şimdi öne mi çeksem diye düşünmedim değil.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekin çekin öne zaten bir günde bitirirsiniz :) teşekkür ederim.
      Sevgiler..

      Sil
  7. Bu yayını kaçırmışım.. güzel bir aktarım yapmışsınız. Almayı planladıklarım arasına giriverdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) okuma listesinde yerini aldı demek..
      sevgiler..

      Sil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...