23 Mayıs 2017 Salı

VAY CANINA, 5 YIL !

    
Bloğumla 5 yılı geride bırakmışım bile. Aslına bakarsanız ilk zamanlar bir blog açtığımın bile farkında değildim. Websitem var sanıyordum :) 
Üniversitede deli gibi inovasyon, girişimcilik, gelişim seminerlerine, konferanslarına katıldığımız vakitlerdi. Ev arkadaşım da işletme bölümünde okuyordu. Zaten hocaları sürekli girişimci olmayı aşılardı onlara, bizde bu konferanslardan aldığımız sertifikaların ise yarayacağı umuduyla o konferans senin bu konferans benim giderdik. Konuşmacılar deneyimli, tecrübeliydiler. Etkileyici de konuşurlardı. Bizde her akşam evde günün kritiğini yapardık. Sanırım bi kaç günde girişimci ruhuna sahip olacağımızı, birden beynimizde patlayan şimşeklerle dahiyane bir girişimciliğe imza atacağımızı filan düşünürdük. Okul dışında tek yaptığımız kitap okumak ve gezmekti. Haliyle kitapla alakalı bir fikir ürettik kafamızda. Allahım zeengin olucaktık :) ama bu fikri yürürlüğe koyabilmek için bir websitesi açmamız lazımdı ki o zamanlar bilgisayarla en büyük münasebetimiz film izlemek, sunum hazırlamak ve araştırma yapmak üzerineydi. Neyse araştırırken blog uygulamasının ücretsiz olduğunu öğrendim ve hemen bloğumu oluşturdum. Ne yaptığımla alakalı tek bir fikrim bile yoktu.  Blog ne bilmiyodum bile. Araştırırken yeni bloglar keşfettim, internetten kodlar kopyaladım, şablonlar oluşturdum, tabi bu sırada bizim girişimcilik fikri çoktan çöp olmuştu. O kadar uğraşmayı ikimizinde gözü almamıştı. Neyse madem açtım okuduğum kitapların bir arşivi olsun düşüncesiyle yazmaya başladım. İlk başlarda kimseler yoktu kendi kendime konuşur gibiydim. Nihayetinde zaten arşiv gibi kullanacaktım. Ama bı ara deli gibi tasarımıyla oynadım kafayı yemiştim, her gün yeni bir şablon oluşturuyodum, her gün kodlar araştırıyodum. Sürekli bloğun html kodları ile oynuyordum en nihayetinde yaklaşık bir yıldır hiç oynamadan bu şekilde bırakmaya karar verdim. Bi arada kafayı çekilişle bozmuştum. Nerde çekiliş orda ben. Hayır bir kere de çıkmadı ya ona yanarım :) her neyse işte okuduğum kitapların özetini yazdım, canım sıkıldı yazdım, mutlu oldum yazdım, işsiz kaldım yazdım, işe girdim yazdım, gezdim yazdım, her türlü yazdım yanı. Çünkü yazmak rahatlattı her defasında. Okumakta öyle, buralardan bir sürü blogger arkadaş tanımış oldum.  Keyifli yanı burda olmak. Birde diğer sosyal mecralardaki gibi slm, mrb zırvalığı da yok. Nezih ortam.

Daha okuduğum ama buraya özetini yazamadığım bir sürü kitap var. Şu mobilden yazmak zorunda olmam beni blogtan soğutuyor. Yaz tatilinde daha fazla yazabilirim diye düşünüyorum. 
Hepinize sevgiler.. 

35 yorum:

  1. He işte az biraz hepimizi anlatmışsın,bakmadım ama ben daha kıdemliyim sanırım :) eh o zaman nice 5.yıllara diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelimiz böyleyiz galiba ama düzenli yazanlara ayrı hayranım :) bende 5 yılı kendimce uzun bi süre sanıyordum, demek daha kıdemlisin :)

      Sil
  2. Blogun 5. yıl kutlamalarında adımı anmamış olman beni biraz üzdü ablacığım. Hatırlar gibiyim seninle bu blogun ilk zamanlarındaki o kuruluş heyecanını. Kendimizi bilgisayar mühendisi gibi hissediyorduk. Çok havalıydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adını nasıl anmam! Fonda bulaşık deterjanı, ekmek tahtası olan görsel sana ait en başta :) eh biraz bloğu açtığımız zamandaki heycanımızı yazmayı es geçmiş olabilirim :) ayrıca benim muhitimde takilman, postu okuman oldukça ilginç 😎

      Sil
  3. Ah abla kardeş bloggerlar,ilk kez şahit oluyorum buna :)
    Sizinde var di mi blog ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk deneme yayını ben yaptıktan sonra daha profesyonel bir giriş yaptı Tuğba bloggera :) serbest yazar kendisi fakat güzel yazar :)

      Sil
  4. 5 yıl güzel bir sayı... ne güzel html kodlarını degistiriyormuşsunuz, ben blogspotun tema ve ölçüleriyle oynuyordum sadece 😊
    Umarım birileri (!) gibi arada "kapatiyorum" demezsiniz 😉
    Uzun zamanlar birarada bloglaşalım. Nice senelere 🎂

    YanıtlaSil
  5. Nice nice yıllarınız olsun inşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bi yerde evladım gibi oldu artık blog :)

      Sil
  6. Öyle html kodlarıyla oynadığımız çılgın zamanlarımız oldu :) tema ve ölçüleriyle ben de çok oynamıştım.
    Umarım birileri ! almıştır mesajı :) gerçi biz onu o kötü düşüncesinden vazgeçirdik artık :) teşekkürler hep beraber nice senelere :)

    YanıtlaSil
  7. Nice 5 yıllara inşallah:))) Çok samimi bir yazı olmuş, içten yazıları çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  8. Öncelikle tüm samimiyetimle söylüyorum okuduğum en samimi, en içten yazı sanırım. İki üç kez okudum ve hayatımda geçen son üç beş yıl gözümde canlandı. Demek ki benim gibi birileride varmış :) Önceleri bende senin gibi bir web adresim var sanıyordum. Çok sonradan anladım bir blogum olduğunu ve benim gibi bir sürü blogger olduğunu. Ahh o blog teması için harcadığım saatler günler haftalar.Ah o günler ah. Ve yine söylüyorum demek benim gibi bunları heyacanla yapan insanlarda varmış. Çok sevindim buna :) Ve aradan 6 yıla yakın zaman geçti ben hala tema yapmaya uğraşıyorum hatta kitaptan html çalışıyorum o derece kafayı taktım yıllar geçmesine rağmen. Ve yine blogumun görünümü bana iğrenç geliyor ama daha kodlarla uğraşmaya mecalim kalmadı azcık ara verdim :) Bende benzer hayallerle açmıştım blogumu. Çok hayalimde vazgeçtim, blog içinse son bir şans verdim kendime.
    Bu güzel ve değerli yazınız için teşekkür ederim. Nice nice yıllara. Saygı ve sevgilerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman kocaman bir mutlulukla okudum yorumunuzu :) samimi, icten bulunmak kimin hoşuna gitmez ki. Aslında belki de bir çocuğumuz benzer yollardan geçtik ama böyle yazıya dökmemişiz demek ki, ilk yazmaya başladığımda herkes ultra profesyonel geliyodu bana.
      Hala tema için kitaplardan html mı çalışıyorsun :) ya varya kaç kez teknoloji ya da kitap mağazalarında elim gitti o kitaplara. Hep son anda almaktan vazgeçtim, uğraşmam ben diye :) bence bu kod arayışı bir hastalık :)
      Bence çokta güzel olmuş böyle bir şans vermeniz kendinize..
      Ben bu güzel yorumunuz için teşekkür ederim. 'Vesselam'da sizin imzanız sanırım, öyle görüyorum hep :)
      Sevgiler..

      Sil
  9. Mutlu olmanıza çok sevindim :) Evet haklısın bir çoğumuz benzer yolları kat ederek geldik buralara. Bu kısmı cidden kahkahalarla yazıyorum çünkü çok haklısın bu kod arayışı cidden hastalık :) Hatta bende takıntı da oldu :) Mağazalardan aldığım kitap yok çünkü İnternet de bir sürü ücretsiz doküman mevcut ve akıllı telefonlar için bir kaç sağlam uygulamada var. Eğer meraklıysan mail yoluyla paylaşabilirim senle . Ama birazcık uğraşman lazım tabi kide öğrenmek için :) Evet haklısın 'Vesselam' benim imzam gibi oldu çok seviyorum bu kelimeyi.
    Her şey için bende teşekkür ederim. Sevgilerimle. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalık+takıntı senin işin de zor :) internette aynen çok fazla doküman var hatta usta bloggerlar var bu konularla alakalı yol gösteren. Ama yoooo ben almayım tekrardan uykusuz bilgisayar başında geçirdiğim gecelere dönmek istemiyorum :)
      Sevgiler.. vesselam..

      Sil
  10. Hastalık artı takıntı derken esasen benim için güzel bir hobi oldu diyebilirim :)
    Bazı şeyler için uykusuz kalmakta güzel :)
    Kendine iyi bak..Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten uğraşmadan olmuyor biseyler değil mi :)
      Hoşçakal..

      Sil
  11. heey okul yıllarını hatırlıyorum senin :)

    YanıtlaSil
  12. Ben sizi beşinci yılınızda Deeptone sayesinde keşfettim ama geç olsun güç olmasın.Daha nice seneleriniz olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep sağolsun :) çok teşekkür ederim sizlerinde nice seneleriniz olsun :)

      Sil
  13. Merhabalar, 5. yılınız kutlu olsun.Nice yıllara ;)

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar, 5. yılınız kutlu olsun.Nice yıllara ;)

    YanıtlaSil
  15. 5 yıl ne güzel bir zaman, nice güzel bol yazılı yıllarınız olsun
    Deep seyesinde sayfanıza merhaba diyorum. Takibe aldım bende beklerim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sizin de bol yazdığınız ve bol bol okunduğunuz nice yıllarınız olsun :) geliyorum sizin bloğa da.
      Sevgiler..

      Sil
  16. Çok güzel bir yazı olmuş. 5 Yıl müthiş bir şey:) Nice 5 yıllara:))

    YanıtlaSil
  17. Vay be 5 yıl dile kolay :D Bende şu an girişimciyim ve aklımda projelerim var. Buraları hiç bırakma sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dile kolay ama hemen geçmiş bile 5 yıl. Sizin de projelerinizi gerçekleştirebileceğiniz bir yıl olur umarım :)
      Sevgiler..

      Sil
  18. Üniversitedeki yıllarını güzel hatırlaman çok güzel, ben daha ilk senemi geride bıraktım bu yıl. Umarım ben de ileride güzel güzel anarım bu yıllarımı. Bu arada 5. yılın da kutlu olsun ^-^

    Deeptone sayesinde öğrendim blogunu ben ve artık sonsuza kadar takipteyim ^-^ Bana da beklerim eğer yazılar ilgini çekerse :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol hayatının her anında gülümseyerek hatırlayacaksın okul yıllarını, çok teşekkür ederim bende geliyorum seni takibe :)
      Sevgiler..

      Sil
  19. Evet, yazmak: Bana göre de insanın kendini tanıma yolculuğu, rahatlama yolculuğu. İz bırakma isteği... :)

    YanıtlaSil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...