15 Kasım 2012 Perşembe

İNCİ KÜPELİ KIZ

İNCİ KÜPELİ KIZ/TRACY CHEVALIER
Bu kitabı annemin tavsiyesi üzerine aldım. Okuduğundan falan değil filmini izlemiş beğenmiş ben de alıyım okuyayım dedim. Böyle sessiz sakin bir kitap. Hayran kalmadım ama sıkılarak da okumadım. Hollandalı ressam Vermeer'in hayatının bir kısmını anlatıyor. Kitabın kısaca özeti şöyle;
Catharina babasının seramik fırını patlaması sonucu kör olması nedeniyle,eve katkıda bulunmak adına Vermeer'in evinde hizmetçiliğe başlar. Bu süreç onun için kolay olmaz. Vermeer'in hanımı ondan pek hoşlanmaz. Bunun tam tersine efendisi(Vermeer) ile arasında farklı bir ilişkisi vardır. Catharina bu evde Vermeer'in resimlerini yaptığı stüdyoyu temizlemekle görevlidir. Tabi evin başka işleriyle de ilgilenir.
Catharina diğer hizmetçilerden farklıdır çok konuşmaz,resimdeki eksikleri Vermeer'den önce fark eder ve sesini çıkarmaz ama Vermeer'in de bu eksikliği fark etmesi uzun sürmez. Aralarındaki bu ilişki onları farklı duygulara sürükler ama ikisi de yıllarca duygularını birbirlerine açıklamaz. Vermeer bir gün Catharina'nın resmini çizer. Resimde eksik olan tek şey inci küpedir. Catharina bunu fark eder ve sesini çıkarmaz yine. Vermeer da artık eksik olan şeyi fark etmiştir ve eşinin inci küpelerini Catherina'a takarak resmi tamamlar. Vermeer'ın eşinin bu durumu öğrenmesiyle Catharina evi terk eder ve zaten onu beklemekte olan kasabın oğlu ile evlenir. Aradan on yıl geçtikten sonra Catharina tekrar Vermeer'ın evine çağrılır.
Vermeer ölmüş ve vasiyetiyle küpeler artık Catharina'dır.

9 yorum:

  1. Aa bunun kitabı da mı varmış? Filmi seyretmiştim, resme merakımdan dolayı,kişisel filmoloji tarihimde iz bırakanlar arasında olmadı.
    Belki yaş icabı, karısı dururken başkasıyla duygusal da olsa paylaşmda bulunanlara sinir olduğumdandır. :) aynı mantıkla Anna karenina kitabını da sevmedim. :)
    Ama kitap okumak, işte bu nokta en bayıldığım yerdir, kendini tanımladığın satırlar 'ben' gibi.
    Yerdeki bir gazete parçasını bile okurken, hiç kimseyi duymam. Ev halkının en sinir oldukları huyum budur desem, hııım sinir oldukları başka şeylerde vardır bak. En gıcık oldukları huyum hangisi bilemedim şimdi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim okumayı ama ne yazık ki her şeyi de okuyamam :) Filmini izlemeyi çok istedim hep başladım ama sonradan bir işim çıktı yarım kaldı. Kitap Bestseller arasına girenlerden ayrıca yaşananların gerçek olması da insanı daha bir etkiliyor tabi dediğin gibi Vermeer'ın karısı varken hizmetçisine duygusal olarak bir şey duyması hoş değil ama kitapta anlatılanlara göre ikisi de birbirine hiç açılmamış. İçten içe birbirlerini sevmişler.
      Yorumun için çok teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
    2. Ah filmde öyleydi diye hatırlıyorum. Birbirlenin duygularının farkındalar fakat snıf farkı olduğu için açılmıyorlardı diye hatırlıyorum bende.
      rica ederim, kitabı - bu şekilde- seveni seviyorum sanırım. :)
      Benimokuduğum herşey gözümde canlanır, okuduğunu hayal etmiyeni anlayamam bak. :)
      Benden de sevgiler.

      Sil
    3. Aynen ben de o kadar seviyorum ki okuduklarımı hayalimde canlardırmayı. Hepimiz aynı satırları okuyoruz fakat farklı şeyler canlandırıyoruz.

      Sil
  2. okumadım ama bu resme bayılrım. vermeer. filmi de var biliyo mosooon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen filmine bir göz gezdirdim ama hepsini izlemek nasip olmadı daha :)

      Sil
  3. yalnız bir hata var, düzeltmek isterim : özette kitabın başkahramanını catharina olarak yazmışsınız. fakat catharina ressam vermeer'in eşi , yani konağın hanımıdır. Başkahraman hizmetçi Griet'tir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı okuyalı bir hayli oldu. Yazıyı yazarken filmini izleyen bir arkadaşım da sizinle aynı şeyi söylemişti. Ama ben ısrarla öyle hatırladım. Uyarınız için teşekkürler, :)

      Sil
    2. Rica ederim :)

      Sil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...