9 Temmuz 2013 Salı

İNCİR KUŞLARI


SİNAN AKYÜZ/İNCİR KUŞLARI

İsmi çok tanıdık gelen bu kitabı bir arkadaşımda görünce aldım,okudum. Çokta çabuk bitti. Kitapta tüm yaşananlar gerçekmiş. Kitabın kapak yazısında böyle yazıyor. O zaman kitabın baş kahramanı Suada Begiç de gerçek ki ben onu çok merak ettim.
Bu yazarın okuduğum ilk romanı. Kitap Sırpların Boşnaklara yaptığı zulmü anlatılıyor. İlk başta konservatuvarda okumakta olan iki gencin yani Suada ve Tarık'ın aşklarına tanık oluyorsunuz. Ama ben bu iki gencin arasındaki ilişkiyi yazarın çok güzel anlattığını düşünmüyorum. Yani ne bileyim öylesine tutkulu bir aşk anlatılmak istenmiş fakat yazar bunu doğru cümlelerle anlatamamış. Mesela kız çocuğa aşk diyarımın prensi diyor, çocuk kıza su perim diyor. Yani bu cümleler teması hem aşk hem de savaşı anlatan bu roman için fazlaca hafif kalmış.
Sonra birbirlerini delice seven bu iki genç 1992-95 yılları arasında gerçekleşen Bosna savaşında ayrı düşerler. İşte kitabın bu kısmından sonra durum içler acısı. Çok dehşet bir soykırım göz önüne serilmiş. Kitapta yazdığına göre yüz binin üzerinde Müslüman Boşnak öldürülmüş. 30-50 bin arasında da Boşnak kızına tecavüz edilmiş. Cidden kitabın bu kısımlarında çok etkilendim.
Yani demem o ki ilk başlarda basit ve bayağı bulsam da sonları daha güzeldi. Ve çok çabuk biten bir kitap bir iki günde bitiveriyor.
Bu kitap hakkında biraz da ekşi sözlüğe göz gezdirdim genelde herkes beğendiğini yazmış.
Oraya da bakmak isteyenler için tık tık.

2 yorum:

  1. Çok güzel bir kitap.Okumustum :)Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...