9 Şubat 2014 Pazar

SERMAYE PİYASASI KURULU ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK EĞİTİM SEMİNERİ



Herkese kocaman Merhaba!
Sizlere 3-7 Şubat arasında Sermaye Piyasası Kurulu tarafından düzenlenen eğitim seminerinde neler yaptığımızı anlatmak istiyorum. Umarım İktisadi bilimler,istatistik ya da hukuk bölümleri gibi bölümlerde okuyan arkadaşlar yazıma rastlarlar belki bir nebze de olsa faydam olur.
Dediğim gibi bir kaç gün önce eğitim seminerindeydim. Öncelikle seminere nasıl başvurduğumu ve nasıl gittiğimi anlatayım. Seminere internetten başvuru yapmıştım. Yanlış hatırlamıyorsam staj başvurusu başlığı altındaydı. Kimlerin seminere geleceği kura yöntemi ile belirleniyor. Bir gün öylesine maillerime bakarken Spk'dan mail geldiğini gördüm ve açtığımda seçilmiş olduğumu okudum. Çok sevindim tabi. Çünkü böyle şeylerde hiç şansım yoktur. Mailde 27-31 Ocak arası Ankara'da sabah grubuna seçildiğim yazıyordu. Hemen gerekli evrakları hazırlayıp yolladım. Neyse evraklarda adrese ulaştı maili geldi. Ben sevinirken eğitim tarihinin bütünleme tarihimle çakıştığını fark ettim ve üzülmeye başladım. Son sınıfım bütünlemeye gitmememe gibi bir lüksüm yok. Dersleri bu sene verdim,verdim. O zaman eğitime gitmemem gerekecekti ki bu da beni çok üzdü. Ben böyle napıcam diye düşünürken Spk'ya mail attım eğitim tarihimin değiştirilmesi için. Bir kaç güne de cevap geldi bütünleme haftasından sonraki haftaya alındı eğitim tarihi.
Ve nihayet 3 Şubat sabahı Sermaye Piyasası Kurulu'nun kapısındaydım. Girişte bizlere boynumuza takmamız için üzerinde ismimizin olduğu stajyer kartları ,eğitim boyunca yararlanmamız içinde içinde yapılacak sunumların olduğu bir kitapçık ve de kurumda çalışanların Kpss çalışırken kullandıkları kitapların listesi olan bir çıktı verildi. İlk konuşmayı Oğuz bey yaptı. Bizlere kısaca kurulu anlattı. İlerleyen günlerde ise kurulda görev yapan uzman, uzman yardımcıları,başuzmanlar vs. gerek Sermaye Piyasalarının işleyişinden gerekse bu aşamaya yani bu kariyerlerine nasıl geldiklerinden bahsettiler. Cidden orda onları dinlerken büyük hayranlık duyuyorsunuz. Çünkü hepsi ciddi anlamda kariyer sahibi ve başarılı insanlar. Aynı zamanda anlattıkları sunumlar, konular o kadar iyiydi ki. Yani bildiğiniz çalışıp gelmişler ve sizlere orda ders anlatıyorlar. Hiç bilmediğim fakat bilmek istediğim çoğu şeyi orda öğrendim diyebilirim. Dolu dolu bir hafta geçirdim. Yanlış hatırlamıyorsam eğitimin üçüncü günü de onar kişilik gruplar halinde daireler gezdirildi. Ben Araştırma Dairesini seçmiştim. Bizlere ilk gün sunum yapan Barbaros bey eşliğinde araştırma dairesine çıktık. Ve yine orada çalışan uzmanların inanılmaz bilgili ve donanımlı olduğunu gördüm.
Eğitimin son günü yine sunumlar yapıldı. Çok araştırdığım lisanslama ilgili net bilgileri de son gün öğrenmiş oldum. İnternette çok araştırmıştım fakat orada bir uzman tarafından dinlemek ve sorularımızı sorabilmek bizi daha çok bilgilendirdi tabi. Kapanışı da sertifikaların dağıtılışı ve anket ile yaptık. Tüm eğitimcilerin ilgileri,bilgileri o kadar fazla ki insanı çok özendiriyor. Onları görünce Kpss çalışma hevesim arttı. Cidden. Ki ben kesinlikle Kpss düşünmezken düşünür oldum.
Yani demem o ki arkadaşlar mutlaka başvurun. Sadece Spk için değil diğer Kamu dairelerinin açtığı stajlara da başvurun. Dört yılın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz geriye dönüp baktığınızda 'ben naptım dört yılda' dediğinizde içinizi rahatlatacak cevaplarınız olsun. Hem böyle şeylere katılmak size diğer üniversite öğrencilerinin arasında nerde olduğunuzu,eksikliklerinizi fazlalıklarınızı ya da kendinizi geliştirmeniz gereken alanları gösterir. Ayrıca böyle ortamlarda değişik üniversitelerden çokta iyi arkadaşlar bulabiliyorsunuz. Hem dostluk kurarken hem de çok faydalı şeyler öğreniyorsunuz.

Hepinize,hepimize başarılar!

2 yorum:

  1. Merhaba, bende kurada çıktım ve Allah'ın izniyle gideceğim. Benim sormak istediğim şu bu sertifika bizim ne işimize yarıyor? Cvye ne diyerek yazdınız? Seminere toplam kaç kişi katılıyor? Ve stajyer yazması cidden stajyerim diye cvye yazılabilir mi? Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar öncelikle hayırlı olsun. Benim çalıştığım şirket finans üstüne olmadığı için açıkcası sertifika pek işime yaramadı ama sertifikayı önemseyen kurumlar, firmalar olur mu bilemiyorum. Zaten SPK'da yapılan bu eğitimlerin amacı kurumu öğrencilere tanıtmak ve sermaye piyasalarının işleyişine az da olsa vâkıf olan öğrenciler yetiştirmek. Eğitime öğrenciler gruplar halinde alınıyor. Ben Ankara grubundayım bi 200 kişi vardık yaklaşık olarak. Aslında bu stajdan çok bir eğitim olduğu için stajer olarak kendini göstermen doğru olmaz çünkü eğitim sonunda staj belgesi değil eğitim sertifikası alıyorsun. Ama katılmanı şiddetle tavsiye ederim çünkü eğitim veren kurum çalışanları son derece donanımlı ve bilgili insanlar, sana çok şey katacaklardır. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

      Sil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...