13 Nisan 2014 Pazar

BÜYÜYÜNCE NE OLUCAN ?





Vize final büt. Vize final büt derken oldum mu son sınıf. Oldum. Onu geç hayatımın son vize haftasındayım. İçimde bi hüzün. İki ay sonra mezunum düşünsenize. Bir okulum bile olmayacak. Cidden bu günleri çok özleyeceğimin farkındayım dahası okul bitince okulsuzluk hayatı beni çok korkutuyor.
Yani onun stresini düşünmek bile şimdiden strese sokuyor beni. İş arama sıkıntısı,başvurduğum bir çok yerden ses soluk çıkmaması. Sonra eş dost akrabanın "okulda bitti hadi bakalım ne yapıcan?" sorularına cevap bulamayışım. Sıkıntı üstüne sıkıntı.Eğer sonunda bir işim olacağını bilseydim kesinlikle arkeoloji okurdum,kesinlikle. Ya da bilişimle ilgili bir şey de olabilirdi, işim de olurdu ama o zamanlar ilgim yoktu bilişime. Neyse iş işten geçti sevgili dostlar. Artık biraz ciddi olup büyüdüğümü fark etmem lazım. Kendimi gerçek hayata hazırlamam lazım her şeyden önemlisi hedefimi belirlemem lazım. Günlerdir bunu düşünüyorum istediğim ne ? Ya alandan çok sıkı çalışıp kurumlara başvurmam lazım ya da Ales. İkisi içinde önce İngilizceyi bi düzeltmem lazım. Yds'ye çok çalışmam lazım. Geçen hafta sonu Yds'ye girdim ama berbattı hiç çalışmadım çünkü. B kadrolara gitmek istemiyorum açıkçası. Yani böyle sürekli bir şeyler öğrenebileceğim bilgilerimi köreltmeden çoğaltabileceğim bir işte çalışmak istiyorum. Çok mu şey istiyorum.
Sizin çevrenizde hiç ekonometri bölümünü okuyan,bitiren oldu mu ? Anlatsanıza biraz. Ne yaptılar mesela? Nerde çalışıyorlar ? Yoksa bölümün ismini ilk defa mı duydunuz? Zira ben de üniversite tercihlerine kadar hiç duymamıştım. Ama şimdi içim dışım ekonometri. Burdan bölümümü sevmiyorum gibi bi anlam çıkmasın aksine çok seviyorum. Mesela bu dönem bir makale çalışmamız var bu bana heyecan veriyor. Araştırma yapacağız ve dört yılın birikintisi onda olacak. Ne öğrendiysek hepsini yansıtacağız. Teorik bilgisinden bilgisayar uygulamasına kadar. Gerçekten ama okul bitince ne yapılır onu bilmiyorum. KPSS'den ataması az. Özelde çalışma imkanın var ama kendini ne kadar geliştirdiğine bağlı.
Bu "okul bitince ne yapıcam" sorusu aklıma takıldığından beri ufak çaplı bir kamuoyu araştırması yaptım. Sınıftakilere de sordum. Geneli benim gibi ne yapacağını bilmiyor. "bu sene okul bitmiyor,uzadı benim" diyen de var "evlencem" diyende. Çoğu özelde çalışmayı düşünüyor. Kimisi yüksek lisansa başlamayı istiyor ama kesin hedefi olan yok. Hepimizin kafa karışık.
Mezun olanlar ne yapmış diye araştırdığımda da erkeklerin askere gittiğini kızların da evde KPSS'ye hazırlandığını gördüm. He bir de mezun olunca börekçi olan var. Bkz;

Nasıl ama ? 2 yıl önce Çan'da görmüştüm burayı. Pazar günü olduğundan kapalıydı. Yoksa gidip konuşurdum Ekonometrist börekçiyle. Düşünsenize,seninle aynı bölümü okuyan adam gitmiş börekçi dükkanı açmış. O zaman onca emeğine acıyor insan. O kadar ezberledim formüller, uykusuz kaldığım geceler bunun için mi demez mi ? Gerçi mutluysa börekçi böyle gerisi teferruat.
Ya böyle işte canlar. Gelip şuraya da yazmasam içimde kalacak her şey.
Siz de yazın. Rahatlayın.
Ayrıca benimle aynı durumda olanlar bir el sallasın bakalım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...