3 Ocak 2021 Pazar

YÜKLERİN EN DEĞERLİSİ-JEAN CLAUDE GRUMBERG


 

Uzun zamandır ne yazık ki eskisi gibi kitap okuyamıyorum. Eğer okuyacaksam genelde ince kitapları, öyküleri, masalları tercih ediyorum.

Bu kitapta incecik, çabucak bitecek şekilde. 

Her ne kadar kitap kapağında 'bir masal' yazsa da aslında masal denemeyecek kadar alt metninde derin anlamlar içeriyor.  Baş kahramanlarımız yoksul oduncu kadın, yoksul oduncu adam ve onların değerli yükü. 

2. Dünya Savaşı yaşanırken çocuk sahibi olma hayali kuran yoksul oduncu kadının,toplama kampına giden trenden atılan bir bebeğe sahip olması, en değerli yüküne sahip olma hikayesi. En değerli yükünü yaşatmak için verdiği mücadelenin hikayesi. 

Masalımsı gibi olsa da aslında bir savaşın tüm insanlar üzerindeki etkilerini anlatan değişik bir kitap. 

Kısacık, tek solukta bitiyor. Okumanızı tavsiye ederim. 



3 yorum:

  1. Güzelmiş, not aldım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Kitap okumak konusunda geçen yıl ben de zorlandım. Bu sene daha iyi olur umarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız değilmişim bu konuda demek ki, umarım hepimizin bol bol okuduğu bir yıl olur:)

      Sil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...