19 Eylül 2012 Çarşamba

HAYAT Dürbünümde Kırk Sene

HAYAT/ AYŞE KULİN

Kitabı henüz bitirdim. Acelece,rastgele aldığım bir kitaptı daha okumadan pişman olmuştum çünkü ben biyografi tarzında kitapları pek sevmem,sevemem. Ama kitabın farklı bir büyüsü var yani bir anı ya da biyografi gibi değil oldukça akıcı. Okurken sıkmadı hiç hatta bir süre elimden düşüremediğim oldu. Uzun süredir Ayşe Kulin okumadığımı tarzını,üslubunu özlediğimi fark ettim. Aslında bu kitap  4 serinin üçüncüsü niye pat diye üçüncü seriden başladım bilmiyorum bundan önce "Veda" ve "Umut" kitapları geliyor son kitabı ise "Hüzün". Kitapta Ayşe Kulin'in çocukluğu, arkadaş çevresi ,Osmanlı soyundan olan akrabaları ,okulu,ilk evliliği ve çocukları yani hayatının büyük bir bölümü anlatılmış. Aslında güzel olan, tüm bunlar anlatılırken o dönemin sosyal, siyasi alanına değinmesi. Cumhuriyetin ilk dönemleri, CHP ve ardından Adnan Menderes hükümeti,idamları. Nazım Hikmet kitaplarını bulundurmanın hatta okumanın yasaklandığı dönemleri hepsini gayet güzel anlatmış. Yani eğer okumak için tereddüt ediyorsanız hiç tereddütünüz kalmasın çabucak bitecek bir roman zaten

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...