20 Ekim 2019 Pazar

KARMAKARIŞIK TİYATRO OYUNU






Uzun zamandan sonra beni yazmaya teşvik eden şey sanırım bu oyun oldu.
Oyununun güzelliğinin yanı sıra uzun zaman ardından tekrar tiyatro ile buluşmakta yazmamda çok büyük  bir etken olmuş olabilir.

Malum evlenmeden önce Çorum'da yaşıyordum,küçük şehir olmasının getirdiği bazı dezavantajlarının yanı sıra avantajları da var. Bana göre avantaj sayabileceğim en güzel özelliklerinden birisi yapılacak pek fazla bir şey olmadığından kış aylarının tiyatro ile geçmesiydi. Büyük şehirlere nazaran tiyatro bileti bulmanın hatta kimi zaman oyundan bir saat öncesine kadar bilet alabilmenin oldukça kolay olduğu bir yerdi.

Çerkezköy'e geldiğimden beri ki bu yaklaşık 2 yıla tekabül ediyor hiç tiyatroya gidememiştim.
İstanbul'a hafta sonları gittiğimizde bilet işi hep sona kalıyor nitekim bilet bulamıyorduk.
Bu defa eşim 2 hafta öncesinden bilet alma işini hallettiğinden Mecidiyeköy Büyük Sahne'de oyunu izleme şansımız oldu.

Şimdiye dek izlediğim en uzun ama en sıkmayan oyundu bence. Yönetenin Haldun Dormen olduğu, izleyiciyi hayli güldüren bir oyundu, iki perdeydi.2 buçuk saat kadar sürdü. Oyunun içeriğini buraya yazmayacağım onun  yerine bu linki bırakıyorum.
Oyunu bloğa yazmadan önce biraz Ekşi sözlükten okudum, aslında epey eleştirenler de olmuş, oyunun boş olduğunu, izleyiciyi uyuttuğunu vs. söylenmiş ama ben katılmıyorum. Tabi ki bir tiyatro üstadı değilim ama ben seyirci olarak beğendim, uyuyanı da görmedim :)


Hoşçakalın..







6 yorum:

  1. Internete baktığımızda her hangi bir sanatsal faaliyet için eleştiri görmezsek olmaz:) Her şeyde bu böyle aslında. Övgüde cimriyiz ama eleştiride kimse bizi tutamaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştiri aslında çok normal ama yine de emek verilmiş herhangi bir şeyi abartarak eleştirmek bana çok hoş gelmiyor. Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  2. Oyunun Eskişehir Şehir Tiyatrosu versiyonunu izlemiştim. Kardeşim de Devlet Tiyatrosu versiyonunu izlemiş.İkimiz de keyif almıştık oyundan. Hikayeden çok duygusu kaldı bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyun keyifli, sürekli bir hareket :) aynı oyundan farklı yerlerde farklı kişilerin keyif alması ne güzel:)

      Sil
  3. Ray Cooney oyunları muhteşemdir. Hep bir hareket, koşturmaca içinde tansiyonu yüksek tutar. :) Ne güzel yapmışsınız, artık tiyatrolara da gidemiyoruz, zamaında seyrettiğimiz her şey yanımıza kar. Bu arada eklediğiniz link hata veriyor. Paylaşım için teşekkürler :) Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten şimdiye kadar izlediğimiz, gördüğümüz her şey yanımıza kar kaldı. Özledik valla tiyatroya, sinema gitmeyi. Kalabalıklara karışmayı. Link devlet tiyatrosunun sitesine aitti. Belki içeriği kaldırmışlardır. Bilgi için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...