11 Eylül 2013 Çarşamba

TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER

                                                                     
TANRI DAİMA TEBDİL-İ KIYAFET GEZER/ LAURENT GOUNELLE

Bu kitap için bir nevi içine kurgu katılmış kişisel gelişim diyebiliriz. Okumadan önce hakkında o kadar müthiş yazılar okudum ki cidden çok merak ederek aldım ve başladım. Çoğu yazıda "hayatıma anlam katan,yön veren mükemmel kitaptı" şeklinde şeyler okudum. Zaten çok satanlar listesine de girmiş kitaplardan. Ama ne yalan söyleyeyim ben abartıldığı kadar beğenemedim.Hayatına yön verecek kadar güzel mi adapte edici mi bilemiyorum. Zira bana aynı etkiyi yapmadı çünkü. Evet şunu inkar edemem; mesela kitabın bazı kısımlarda durup kendinize bakma,kendinizi irdeleme belki kendinizde bazı değişiklere gitme yönünde hareketlerde bulunabilirsiniz. Fakat ben çok fazla kişisel gelişim kitaplarını sevmediğimden ve etkilerinin uzun süreli olduğunu düşünmediğimden çokta severek okuduğum kitaplardan değildi.
Aslında kişisel gelişim diyorum ama öyle klasik;"Şurada şu şekilde davranırsanız kişiliğinizi etkin şekilde ortaya çıkarmış olursunuz. Mutluluğun sırları şunlar bunlar. Başarıyı yakalamanın bilmem kaç yolu" şeklindeki klişe sözleri bulacağınız kişisel gelişimlerden değil. Yazar burada kurguyu da katmış ki bu da kitabı daha okunur hale getiriyor. Okurun merakını diri tutabilmek için de güzel,heyecanlı,sürprizli bir kurgu oluşturmuş.
Şöyle bir karşılaştırma yapacak olursak gerek kurgusuyla gerek kişisel gelişim dalındaki rolüyle 'Ferrarisini Satan Bilge'den daha iyiydi diyebilirim.

Yine kısaca bir özet geçelim;
Alan artık hayattan vazgeçmiştir. Belki ölüm onun için en iyisi olacaktır. Bunun için bir dergide okuduğu 'intihar teorisi' üzerinden gitmeyi ve aynen dergide yazıldığı gibi Eyfel'in onuncu katından atlayarak intihar etmeyi planlar. Tam atlayacağı sırada orada bulunan bir adam konuşmaya başlar. Alan'ın hayatı işte bundan sonra hiç ummadığı şekilde değişir. Bu adamla öyle bir sözleşme yapmıştır ki Alan hiç istemediği şeylere katlanmak zorunda kalır. Bazen hiç istemediği şekilde davranmak zorunda kalır. Ama bu adam Alan'dan ne isterse istesin Alan'ın hayatı giderek başarılarla dolmaya başlar. Alan bu adamın kim olduğunu araştırmaya koyulduğunda ise onu şok eden gerçeklerle karşılaşır.
İyi okumalar.
Sevgilerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Benzer Yazılar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...